ארוחת ערב בנאלית? לא עוד

מחפשים מה להכין לארוחת הערב היום? שוברים את הראש בחיפוש אחר משהו שיגוון את השגרה אבל עדיין יספק למשפחה ארוחה מזינה ובריאה?

 קבלו כמה רעיונות שיעזרו לשדרג ולרענן את הארוחה בטעמים חדשים ובנוסף תמצאו בכל אחד מהם גם יתרונות בריאותיים:

שקשוקה- ביצה היא מאכל קלאסי לארוחת ערב, היא מספקת חלבון ומינרלים רבים ובנוסף הולכת טוב עם לחם וסלט. שקשוקה היא דרך מצוינת לגוון את השגרה הרגילה ובנוסף להרוויח על הדרך תוספת בריאה במיוחד של נוגד החמצון החשוב- ליקופן! העגבניות הן המקור העיקרי לליקופן בתזונה המערבית ולכן הן מומלצות לצריכה יומיומית. שימוש בעגבניות מגי שהן עגבניות עשירות בטעם ישדרג עוד יותר את השקשוקה ויעשיר את הטעם והארומה שלה.

שקשוקה פלפלים– אם כבר מיציתם את השקשוקה המסורתית אפשר לגוון עם שקשוקת פלפלים. מוסיפים את הפלפלים לשאר הירקות שמרכיבים את השקשוקה (עגבניות, שום וכו’) ומאדים עד לריכוך. מוסיפים מים ותבלינים ומבשלים עד שהכל הופך לרוטב ואז מוסיפים את הביצים. כדאי להשתמש בפלפלים כתומים שגם מוסיפים צבע יפה למנה וגם נותנים יתרון תזונתיי יחודי- הם מכילים נוגד חמצון בשם זאקסנתין המסייע לשמירה על בריאות העיניים ומצוי בכמות גבוהה בפלפל כתום בכלל ובזן SHARP בפרט.

פיצה פיתה- למי שרוצה להינות מפיצה אבל גם לשלוט בחומרי הגלם ולהכין אותה בריאה יותר, המתכון הבא מומלץ בשבילכם. לוקחים פיתה כבסיס (עדיף פיתה מלאה), פתיתי גבינה צהובה או מוצרלה, והסוד הוא ברוטב!  רוטב טעי ובריא יתקבל על ידי טחינה בבלנדר של עגבניות מגי שמספקות המון טעם וארומה ביחד עם שמן זית, גבינת פרמז’ן ותבלינים. מסדרים הכל על הפיתה ואופים. אפשר גם לשלב פלחים דקים של עגבניה מעל לקבלת תוספת טעם וליקופן. (אל דאגה הליקופן לא נהרס בחימום).

סלט בריאות שגם ילדים אוהבים– דרך נוספת לגוון את הארוחה היא על ידי שינוי בסוג ובצורת הירקות. סלט עשיר וטעים כמו של מסעדה יכול לגרום לילדים (ולמבוגרים) שפחות אוהבים את הסלט הרגיל או שהתעייפו ממנו לחזור לאכול ירקות. שילוב של עגבניות וויטני ומגי ביחד עם גבינות, קרוטונים ותבלינים יהפוך את מנת הירקות לאטרקטיבית הרבה יותר ואת הארוחה לעשירה בויטמינים וסיבים.

פסטה עם עגבניות בסיר אחד- מי לא אוהב פסטה? ארוחת ערב אהובה במיוחד על ילדים היא פסטה. לפעמים זה כבר נמאס לנו ובעיקר מרגיש מאוד לא בריא, אבל אפשר להכין גם מנת פסטה בריאה יותר ובטעמים חדשים ומקוריים שיעניינו אותנו מחדש. אז איך עושים את זה? משתמשים בפסטה מקמח מלא או על בסיס קטניות שמספקת סיבים וויטמינים מקבוצת B, ומשדכים לפסטה רוטב שיש לו יתרונות בריאותיים. כאן נכנסת לתמונה העגבניה! עגבניות עשירות בסיבים, אשלגן, חומצה פולית ובנוגד החמצון ליקופן שגם נותנן להן את צבען האדום. רוטב שישלב הרבה עגבניות טריות יספק את היתרונות הבריאותיים האלו. וכדי שיהיה פשוט וקל להכנה הנה מתכון לפסטה עם רוטב עגבניות בסיר אחד.

ציזיקי של ארומטו- לפעמים כל מה שצריך זה מטבל אחד מנצח. ציזיקי שעושה שימוש ביוגורט ומלפפון הוא בדיוק זה! המלפפון מוסיף לנו המון סיבים וקראנצ’יות, יוגורט יספק חלבון, סידן וחיידקים ידידותיים וביחד עם התבלינים הם מספקים מטבל מיוחד וטעים שמתאים להמון מנות ומשדרג את טעמן- מאפים, פשטידות, לביבות ואפילו סתם כממרח על כריך.

מתאבן עגבניות וגבינות- שילוב של גבינות שמספקות חלבון וסידן ביחד עם ירקות שמספקים המון ויטמינים וסיבים הוא שילוב מנצח לארוחת ערב. כדי לעשות את זה אטרקטיבי וטעים יותר אפשר להכניס את שניהם לתנור ביחד עם תבלינים ושמן זית ויש לנו שילוב מנצח! בריא, טעים ועם מרקם וטעמים שונים ומרעננים.

בתאבון!