הסוד לאהבה עצמית

מה דעתכם לתת אהבה לגוף שלכם ולשפר את הרגשתכם לכבוד יום האהבה ?

 מחקרים מראים שכשאנחנו אוהבים, אנחנו פשוט בריאים יותר . לחץ הדם יורד ומתאזן, רמות הסוכר בדם נשמרות מאוזנות יותר, המערכת החיסונית מתחזקת ורמת האנרגיה שלנו עולה. יתרונות נוספים, הם תחושת הבטיחות והרוגע אותם אנו חווים יחד עם שיפור מצב הרוח .
אף על פי שנהוג לחשוב על אהבה כרגש שאנחנו חולקים עם הסביבה חשוב לזכור לאהוב גם את עצמנו ואת הגוף שלנו. מכיוון שאהבה עצמית היא לא דבר שבא באופן טבעי לכולם, כדאי לדעת שיש דרכים לשנות זאת.
איך עושים את זה? אכילה מזינה ובריאה, פעילות גופנית סדירה, שינה איכותית, הפחתת מתחים, האטת הקצב וקבלה של הגוף שלנו בכל גודל ומשקל.

פרשטבלס
  • כבדו את הגוף שלכם באוכל מזין ואיכותי: הגוף שלנו משפר את ביצועיו כאשר אנחנו דואגים ומכניסים את חומרי הגלם הנכונים לו- ירקות ופירות בשפע, חלבונים רזים, דגנים מלאים ושומן בריא. השתדלו לאכול באופן מסודר והימנעו מאכילת שאריות מהצלחות של הילדים, מאכילה “על הדרך” תוך כדי בישול או נשנוש מהמקרר. אכילה בצורה מודעת וקשובה לצרכיי הגוף ולמה שבאמת מטיב לו, תגרום לנו להינות מהאוכל, לבחור נכון ולכבד את הגוף שלנו.
  • פעילות גופנית סדירה: פעילות ספורטיבית משפרת את מצב הרוח, מפחיתה מתחים ועושה לנו רק טוב. איזה סוג הכי מומלץ? לא משנה הסוג אלא עצם ההתמדה. ועל מנת שזה יקרה, חשוב למצוא את סוג הספורט שמתאים לנו אישית, שמטיב לנו ואנחנו נהנים ממנו. זאת הדרך הטובה ביותר להצליח ולהתמיד. פעילות גופנית עוזרת לנו להתחבר לגוף שלנו, להרגיש אותו עובד ולדעת שעשינו לעצמנו טוב.
  • שינה איכותית: כמה פעמים נרדמתם על הספה או משכתם את עצמכם בכוח בלילה כדי להספיק לראות עוד משהו בטלוויזיה? כנראה שלא מעט. מחקרים מראים כי רוב הישראלים ישנים מעט מהרצוי וצוברים עייפות מצטברת שמתבטאת בירידה ברמת הריכוז, ישנוניות ועצבניות. אבל כל התופעות האלו אינן גזירת גורל. ישנם כמה טיפים ששווה לאמץ כדי להרוויח הרגשה טובה יותר לאורך היום. מספר שעות השינה הרצוי למבוגר הוא 7-9 שעות בלילה. הקפידו על שעת שינה שאינה מאוחרת מדי ורצוי להקפיד על שעות קבועות לשינה ויקיצה, בנוסף חדר שינה שקט וחשוך והחשכת הבית בשעות הלילה מסייעים לשינה טובה יותר.
  • הפחתת מתחים: לחץ יכול להתבטא הן בתסמינים גופניים- פיזיים והן בתסמינים נפשיים. בתקופה זו שכולנו חשופים למתח ולחץ רב חשוב לזכור כי יש כמה שיטות פשוטות שיכולות לעזור לשחרר ולהפחית מתחים. כמו תרגילי נשימה ומדיטציה, חשיבה חיובית, התנדבות או מפגש עם חברים גם הם מסייעים להרפיה והרגשה טובה יותר. בנוסף ישנם צמחי מרפא שידועים בהשפעתם המרגיעה כגון: פסיפלורה, ולריאן וקמומיל.
  • להאט את הקצב- לא מעט פעמים עם כל הלחץ והעומס של החיים אנחנו לא קשובים לגוף שלנו ומעמיסים עליו יותר מדי משימות, סידורים ודאגות. תנו לעצמכם רשות להאט את הקצב ולנוח כאשר אתם זקוקים לכך. הגוף והמוח שלנו זקוקים גם הם למנוחה והפוגה. הרשו לעצמכם לקחת פסק זמן רק לעצמכם- הפסקה לאוורור בחוץ, מנוחה על הספה, ללכת לישון מוקדם יותר או להשאיר את מטלות הבית לאחר כך.
  • קבלו את הגוף שלכם בכל גודל ומידה– תפיסה עצמית חיובית שכוללת דימוי גוף חיובי היא אחד הגורמים המשמעותיים שתורמים לאהבה עצמית ולביטחון העצמי. אלא שהיחסים שלנו עם גופנו מורכבים- אנחנו לא שלמים עם המשקל שלנו, עם המידה במכנסיים, רוצים תמיד לשנות משהו בגוף- יותר שרירים, פחות בטן, ועוד ועוד. אנשים רבים חשים שעליהם להשיג מראה אידיאלי שלא באמת קיים במציאות ולא מתאים להם, אך מהולל על ידי הרשתות החברתיות והתקשורת. הניסיון הבלתי פוסק להשיג מראה שלא מתאים לגופנו פוגע בדימוי העצמי, מוריד את הביטחון שלנו וגורם להרגשה רעה שיכולה להגיע עד לשנאה עצמית והפרעות אכילה.

כדאי לזכור שהמספר על המשקל או המידה בבגדים הם לא מה שקובעים האם נהיה מאושרים אלא הדרך בה אנחנו תופסים את עצמנו, הביטחון שלנו ומה שאנחנו משדרים לסביבה. בני אדם נולדים שונים במבנה הגוף, במשקל ובצורת הגוף והשונות הזו טבעית ונורמלית. כשנלמד לקבל את הגוף שלנו נזכה באמת לאהוב את עצמנו ולהגיע להרגשה טובה ושלמה יותר וגם להעלאת הביטחון העצמי. זה לא אומר שעלינו לוותר על אורח חיים בריא אבל אין צורך לקדש את המשקל והקלוריות.

לכבוד יום האהבה תנו גם אהבה לגוף שלכם. קבלה עצמית של הגוף בכל גודל ומידה יחד עם הקשבה לצרכים הפנימיים ואכילה מודעת וקשובה יסיעו לבריאות שלכם וישפרו את הרגשתכם.